Op reis..

15 september 2021 - Sakskøbing, Denemarken

Vanochtend even na tienen de camper gestart. Nadat we eerst de watertank hebben gevuld, de etensbak van Loes gevuld etc.
De TomTom ingesteld op de plaats Puttgarden waar we dan een veerbootje opgaan die ons naar de plaats Rodyhavn (Denemarken).

regen
De reis verliep volgens plan, niet al te druk maar wel de hele tijd regen. We stoppen even voor de lunch. Ik grijp mijn kans en bestel een curry braadworst met pommes 🤗. Mondkapje is verplicht overigens in Duitsland. We rijden voldaan verder . Na Bremen zien we aan de andere kant van de rijbaan het verkeer stilstaan door een ongeval. Een enorme file zo blijkt, ruim 10 km. Dit blijft ons gelukkig bespaard.

14BC1250-4B69-4DAE-841C-D6D74E8DDAAE
duitse lunch192522CA-70C3-4C0F-AF56-8630194CBB0B
Wachten op de lunch

Denemarken
We komen aan in haven van Puttgarden waar we 92 euro moeten betalen voor een bootreisje van 45 minuten 😬. Later blijkt dat vooraf reserveren veel voordeliger was geweest, jammer maar helaas. Op de boot is het rustig. We sjouwen wat rond en bezoeken nog even de tax Free winkel waar we niets kopen. We rijden de boot af na 3 kwartier en besluiten een ergens een hapje te gaan eten. We vinden een restaurant en krijgen te horen dat we alleen schnitzel kunnen bestellen omdat er een grote groep eters aanwezig is. Voor ons geen probleem 😉. De ober blijkt een Nederlander te zijn die al vanaf 1977 in Denemarken woont. De schnitzel was zoals verwacht extreem groot en lekker !

D5401C95-173C-436C-BD22-F38B86296C0B
overtocht naar Rodby

camperplek
Na het ‘diner’ rijden we nog een kwartiertje en komen we aan bij de camperplaats. We staan aan een haventje met nog 3 campers. We strekken nog even de beentjes. Als we terugkomen bij de camper is het ook nagenoeg donker (20:15).

65F48B23-5EDB-4551-9228-30BCE9933C87
rustig plekje aan de haven

morgen nog een tripje van 1,5 uur naar de haven van Kopenhagen waar we om 13:00 moeten inchecken voor de veerboot naar Oslo .

Beetje uitslapen dus 😊

1. Sylvia:
    16 september 2021
    Het begin is er. Wel een beetje jammer dat het steeds regende. Maar wel lekker gegeten!
  2. Mevr Doornbos:
    ZIET ER PRIMA VAN EEN GOEDE STARTB.HIER OOK VRIJ DONKER 19 GRADEN
    GOED OVERTOCHT
  3. Els Dubbelboer:
    16 september 2021
    Leuk dat we jullie op deze manier kunnen volgen. Mooie foto’s en het eten ziet er ook lekker uit.