Vuurtorens

29 september 2021 - Farsund, Noorwegen

Vanmorgen het museum met de bijbehorende vuurtoren bezocht. Wel eerst even een ticket kopen aan een onbemand loket. Typisch Noorwegen, ook geen controle verder gehad op bezit van geldig ticket. De wind was behoorlijk heftig vanochtend, goed opletten dus dat je niet omver waait in de buurt van de vuurtoren. Uiteraard hebben we de vuurtoren bezocht. Verschillende gebouwtjes rondom de vuurtoren vertellen de geschiedenis van de vuurtoren. Ook hebben we een korte film bekeken. Klein van opzet maar daarom niet minder interessant, erg leuk! We drinken nog een kop koffie en daarbij weer een heerlijke wafel.

60 km verderop is er ook nog een vuurtoren te zien : lista lighthouse, we besluiten om daarheen te rijden. De toegang is gratis. Het is allemaal wat kleiner van opzet. Er ligt ook een virtual reality bril. Na het opzetten ervaren we allebei een bijzonder ervaring, best spannend. Ook goed vasthouden anders val je zo om!
We kopen in de souvenierwinkel nog een klein speeldoosje van Peer Gynt.

We dachten overigens dat we hier met de camper mochten overnachten maar dat bleek niet het geval.

We rijden een paar minuten terug naar het centrum van Farsund waar we nog wat winkelen in een overdekt winkelcentrum. Hier vlakbij is een camperplaats waar we nu staan en dus overnachten.

We hebben vanmiddag de overtocht geboekt voor morgen van Kristiansand naar Hirtshals (Denemarken). De boot vertrekt om 15:00 en komt om 17:15 aan in DK. Zoals nu de planning nu is vrijdagavond thuis.

2DDC6FD9-F842-43BE-A4CE-E8ECAD320E2F

6617E3E3-064C-41D7-9194-3CB3A5232DD2
vasthouden bij VR bril

1. Mevr Doornbos:
    1 oktober 2021
    goede thuis reis verslag was weer fijn