Gol

27 september 2021 - Gol, Noorwegen

Na een mooie nazomerse zaterdag volgt er nog eentje op de zondag 🌞. Dus ook zondag niet veel kilometers gemaakt. We vinden al snel een mooie camping in de plaats Gol. In deze plaats zijn we jaren geleden ook al eens geweest in de winter. We vinden weer een mooi plekje aan het water (hoe kan het ook anders 😊).
Na de lunch trekken we de wandelschoenen aan en lopen een route door het bos. Omdat het jachtseizoen is begonnen dragen we voor de veiligheid een oranje hesje zodat de jagers ons niet voor wild aanzien 😬

De ondergrond is rotsachtig en hobbelig ook van wortels en dergelijke. We vinden nog wel een cache ! Koste wel even wat moeite. Na de tocht wandelen we naar heb centrum van Gol waar we even koffie drinken. De mevrouw van het restaurant/ hotel is Nederlandse dus communiceert vlekkeloos. De cappuccino is heerlijk en gaan daarom nog voor een tweede bakkie  ☕️ .

En dan zit de dag er al weer bijna op. We eten ‘s avonds in de camper omdat de zon achter de heuvels is verdwenen. Wat ons opvalt is dat het helemaal niet vochtig wordt zoals in Nederland. Tafelblad blijft ook gewoon droog. Ook in de ochtend is er geen condens in de camper.
Muggen 🦟 hebben we nog niet gezien!

In de camper kijken we ‘ s avonds nog een serie op Netflix. We doen ook wel eens een spelletje, Rummikub is de laatste tijd favoriet.

morgen (maandag) willen we de Hardangervida over:

Nationaal park Hardangervidda in Noorwegen is de grootste hoogvlakte van Europa. Het is een natuurgebied dat ongeveer 8000 km² groot is en zich uitstrekt over delen van de provincies Hordaland, Telemark en Buskerud.

6EABA3D5-8E1C-43A9-9B2D-AE9FBBA975F0

D3FD406C-1BCF-4282-B6F1-D2A46217EA87
de avond valt in Gol

1. Sylvia:
    27 september 2021
    Fijn Herman. Eindelijk vriendelijk weer. Dat ziet er wat gezelliger uit. En zo zie je ook dat de omgeving mooi is. Met regen is dat toch anders. Voor de thuisblijvers in ieder geval! Nog veel plezier gewenst.
  2. Mevr Doornbos:
    27 september 2021
    foto,s weer mooi lucht indruk wekkend hier nog goed na zomer
  3. Els Dubbelboer:
    27 september 2021
    Gelukkig is het weer nu beter, dan ziet alles er vrolijker en je wordt er zelf ook blij van. Jullie vermaken je ondanks alles prima en dat is het voornaamste. Weer mooie foto’s en een mooi verslag steeds.