Land in zicht

17 september 2021 - Skåbu, Noorwegen

Donderdagmiddag om 13:15 moeten we bij de incheckbalie van de rederij staan in Kopenhagen zo staat op onze tickets vermeld. Rond de middag bereiken we haven. Agnes maakt nog even een lunch met de gedachte dat we nog wel even tijd hebben. Na een kwartiertje worden we echter al gewenkt door iemand die ons de veerboot op wil hebben. Dus we onderbreken even de lunch en rijden stapvoets naar de incheckbalie. We laten onze QR code zien van onze vaccinatie op de telefoon echter de dame had helemaal geen scanner hiervoor. Gelukkig hadden we de papieren versie ook bij ons zodat we na controle verder de boot op konden rijden.

zoals verwacht is het erg rustig aan boord. We drinken wat koffie doen een spelletje. In de avond luisteren we naar een live muzikant die gitaar speelt voor maximaal 8 personen😊.

We slenteren wat door de tax free shop waar een blikje cashewnoten van 150 gram €6.70 kost! Die laat ik dus liggen . Koop nog wel 2 reepjes chocola met hazelnoten (puur).
We eten later in een Italiaans restaurant (er is ook een steakhouse , maar na de schnitzel van gisteren even geen vlees vandaag). Het is allemaal zoals verwacht wel prijzig aan boord. Een topper is de cappuccino voor €5.30 per beker maar deze was dan ook super lekker!

De volgende ochtend worden we om 07:00 gewekt door een speaker. We douchen, ontbijten (buffet) en rijden tegen 09:30 de boot af. We worden ondervraagd bij de paspoortcontrole wat we komen doen in Noorwegen en wat onze reisbestemming is. We worden ook aan de kant gezet en gecontroleerd op bagage en de alcohol wat we bij ons hebben. Na deze controle mogen we verder en rijden we richting Lillehammer.

We doen nog wat boodschapjes en rijden de peer Gynt route. Dit is een tolweg die door een mooi natuurgebied loopt. De herfstkleuren zijn prachtig. Het is wel koud , 5 graden en bewolkt. Op het hoogste punt van de route , ruim 1000 meter strekken we even de benen. We zoeken en vinden ook nog de cache die in een boompje hangt. Jaren geleden hadden we deze al een keer gevonden en hij is er dus nog steeds.

Nu staan we op een kleine camping op 800 meter hoogte http://www.skabuhytterogcamping.no/. We hebben pasta gegeten en onze nieuwe gril weer gebruikt.

DA04419C-FE86-406F-9B1D-3642CA7AC6F6

9B5AFC57-4968-4B60-8BF6-043A58274A3D
zoek de cache

1. Sylvia:
    17 september 2021
    Wel koud hoor Herman! En ik zie Agnes met blote armen op de foto. Die kan er wel goed tegen blijkbaar. Veel plezier verder.
  2. Els Dubbelboer:
    17 september 2021
    Was wel even schrikken toen je aan de kant moest van de politie, maar gelukkig kon je toch verder. Ze hebben je smokkelwaar niet gevonden.
  3. Mevr Doornbos:
    18 september 2021